Od 1. září budou moci dlužníci využít Milostivé léto II
Vláda dne 18.5.2022 rozhodla o pokračování tzv. „Milostivého léta", tedy o možnosti splatit exekuce bez úroků. Dlužníci budou stejně jako při tzv. Milo ...
Doporučení, která vznikla na základě našich zkušeností, budou užitečná zejména pro malé a střední firmy, kde informatika bývá spíše opomíjenou “Popelkou”.
Cena práce je vysoká, proto by měla být využívána efektivně. Zkuste si odpovědět na otázku, jestli vaši zaměstnanci nedělají práci, kterou by zvládly “stroje”. Možná přijdete na to, že malá změna procesů vám přinese úsporu času a peněz, které můžete investovat do rozvoje podnikání.
Jak na to?
Trendem posledních let je jednoznačně přechod do cloudu. Velké firmy již cloudových služeb běžně využívají, ty menší zatím váhají nebo o této možnosti ani neví. Přitom právě pro malé společnosti přináší cloud mnoho výhod.
Pokud využíváte vlastní server, je potřeba zvážit, kolik vás celkem stojí jeho provoz a pravidelná údržba (TCO), v jakém je technickém stavu a jak je pro vaši firmu jeho provoz kritický resp. jak dlouhý výpadek by ohrozil chod firmy.
V malých firmách (typicky do 30 uživatelů) se setkáváme nejčastěji s dvěma situacemi:
Oboje je z pohledu firmy špatně. V prvním případě máte zbytečně vysoké náklady na informatiku. Zvlášť když jedním z důvodů proč zaměstnáváte vlastního ajťáka je údržba a provoz serveru, který (jak už jsme psali výše) vůbec nemusíte mít. Ten druhý případ je opačný, vaše náklady na informatiku jsou zřejmě dost nízké, ale na úkor její kvality a plýtvání času zaměstnance, který má ve firmě primárně jinou práci.
Řešením obou situací může být outsourcing informatiky, kdy si u externí firmy objednáte a zaplatíte jen tolik kapacity, kterou opravdu potřebujete.
Outsourcing může být dobrým řešením i pro správu sítě regionálních poboček firmy.
Pokud máte zaměstnance na home office nebo na různých pobočkách, ušetříte tím čas i náklady na cestovné. On-line se dají pořádat porady i řídit projekty. Stačí mít k dispozici ty správné nástroje. Pro lepší organizaci práce a času doporučujeme stanovit si pravidelný čas těchto setkání alespoň jedenkrát týdně.
Technologie by v první řadě měly práci zefektivnit a pokud tomu tak není, je potřeba se podívat na to, co je špatně. Často se setkáváme se situací, kdy mají zaměstnanci pocit, že jim počítače práci spíš přidělávají. Kde se mohla stát chyba?
Lidé se často bojí přiznat, že něčemu nerozumí a raději si nějak “poradí” sami, což může být na škodu. Naše rada zní, dejte zaměstnancům nadstandardní podporu při používání technologií. Například tím, že váš ajťák pravidelně “obejde” všechny uživatele a pomůže jim s problémy, které zrovna řeší. Možná budete překvapeni, jak moc to vaši zaměstnanci ocení, nemluvě o tom, že mohou přijít se zajímavými “zlepšováky”.
Autor: be clever, s.r.o., zdroj: Bezajťáka.cz
Vláda dne 18.5.2022 rozhodla o pokračování tzv. „Milostivého léta", tedy o možnosti splatit exekuce bez úroků. Dlužníci budou stejně jako při tzv. Milo ...
Do vnějšího připomínkového řízení míří návrh zákona Ministerstva financí, kterým se s účinností od 1. ledna 2023 zvýší roční limit pro povinnou registraci k ...
Jaro je tady…Rašící pupeny a první rozkvetlé rostlinky, včetně jarního sluníčka, nám přinášejí dobrou náladu. Vzduch začíná vonět jinak, všude je slyšet zpě ...