Od 1. září budou moci dlužníci využít Milostivé léto II
Vláda dne 18.5.2022 rozhodla o pokračování tzv. „Milostivého léta", tedy o možnosti splatit exekuce bez úroků. Dlužníci budou stejně jako při tzv. Milo ...
Po vypuknutí pandemie COVID-19 se řada firem rozhodla poslat své zaměstnance do home office. Přitom se nezměnily mnohé bezpečnostní postupy. Podle průzkumu, který byl proveden na objednávku Celostátního svazu německého pojišťovnictví (GDV), nebyly některé mezery doposud odstraněny.
Podle GDV je home office měsíce uplynulé od vypuknutí pandemie stále ještě bránou pro vpád podvodníků či kybernetických zločinců. Aktuálně asi 60 % zaměstnanců, kteří pracují v home office, vyřizuje své profesní úkoly také použitím privátních laptopů, tabletů či smartphonů. 10 % z nich posílá pracovní e-maily ze své soukromé adresy a 22 % používá WhatsApp pro služební komunikaci. Tato data vyplynula z dotazování více než 2 000 zaměstnanců v Německu.
Soukromé přístroje a e-mailové účty jsou zpravidla hůře chráněny než IT vlastní firmy. Tímto ztrácejí soukromé podniky kontrolu nad IT bezpečností svých dat. Podle GDV tak mají ulehčeno „řemeslo“ i podvodníci. Nedostatky nejsou jen u malých firem. Například soukromé e-mailové účty využívají rovněž zaměstnanci středních a velkých podniků.
Problémem je, že doposud jen málo podniků přizpůsobilo pravidla pro IT bezpečnost, ochranu osobních údajů a pro compliance na práci z domova. Pouze každý pátý respondent zmínil dodatečná bezpečnostní opatření. Jeví se dokonce, že mnohé podniky vědomě zanedbaly IT bezpečnost. 5 % dotazovaných zaměstnanců sdělilo, že se při home office bezpečnostní opatření nekonala a v dalších podnicích byla ignorována. 14 % respondentů uvedlo, že pravidla pro bezpečnost a compliance nemohla být beze zbytku uplatněna, takže se postupovalo „pružně“.
GDV uznává, že po náhlém přemístění zaměstnanců do home office byla najednou „ztracena“ mnohá rutinní bezpečnostní opatření. Ovšem ten, kdo doposud nepřizpůsobil procesy nové situaci, jedná nedbale. Z celkového počtu 2 011 respondentů jich pracovalo trvale nebo často v home office 20 % a dalších 25 % několikrát nebo zřídka. Téměř 70 % respondentů uvedlo, že v době pandemie pracovali v home office častěji než dříve.
Zdroj: Celostátní svaz německého pojišťovnictví, český překlad: OPojištění.cz
Vláda dne 18.5.2022 rozhodla o pokračování tzv. „Milostivého léta", tedy o možnosti splatit exekuce bez úroků. Dlužníci budou stejně jako při tzv. Milo ...
Do vnějšího připomínkového řízení míří návrh zákona Ministerstva financí, kterým se s účinností od 1. ledna 2023 zvýší roční limit pro povinnou registraci k ...
Jaro je tady…Rašící pupeny a první rozkvetlé rostlinky, včetně jarního sluníčka, nám přinášejí dobrou náladu. Vzduch začíná vonět jinak, všude je slyšet zpě ...